През 1896 г. Рудолф Дизел произвежда своя известен двигател. Подобно на много други, Дизел приема, че дизеловият двигател ще трябва да се задвижва от различни горива, като решава да наблегне на семенни масла.
Хенри Форд от Ford Motor Company, виждайки потенциала на горивата от биомаса, работи с успешно предприятие за преобразуване на биомаса, произвеждащо конопено гориво в Мичиган. Инженерите на Форд извличат метанол, гориво с въглен, катран, смола, етилов ацетат и креозот, основни съставки за съвременната индустрия. Днес те се доставят от свързаните с петрола индустрии.
След като индтустрията започва да вижда какви са ползите от конопа за горивата, големите нефтени компании подемат пропаганда против растението, а дори го сравняват и с марихуаната.
През 1937 г. конгресът в Америка приема Закон за данък върху марихуаната и дава началото на значителен спад на използването на горивото в индсутрията. Данъчните и лицензионните разпоредби на закона правят конопеното отглеждане почти невъзможно за американските фермери.