Храните и напитките с коноп ще бъдат най-горещата тенденция при храните за 2019 г. Това твърдят топ-готвачи от щатите. Тук обаче не говорим за храна, която ще Ви напуши, а само за такава на основната на Канабидиол(КБД). Според много хора това ще предложи ползи за здравето, изкушавайки небцето.
„75 % от клиентите ми са лекари, медицински сестри и адвокати“, казва 45-годишният Джош Шваб, собственик на магазин за подправка в Денвър. В неговия магазин се предлага матото ястие – пони, покрито със захаросани листа от коноп. Продуктът е хит и се продава за над 30 $. “Получавате цялата релаксация без да се напушите”, споделя Шваб.
35-годишният Джонатан Епърс също е видял увеличаващия се интерес към КБД. Стартира бизнеса си с напитки от КБД преди година в Лос Анджелис. Днес неговите напитки вече са достъпни в 19 щата, включително Ню Йорк и Флорида.
„Бях изключително нетърпелив човек и исках да стана по-спокоен. Именно това получавам от канабидиола“, казва Епърс, чиято нова компания продаде повече от 1,1 милиона бутилки миналата година.
Какво мислят топ готвачите
Ежегодно Националната асоциация на ресторантьорите в САЩ прави проучване за тенденциите в сектора. Над 650 професионални готвачи вземат участие в допитването. Според 77% от тях, КБД напитките са номер 1, следвани от храните с канабидиол.
Кухните с нулеви отпадъци са третата поред налагаща се тенденция.
Все още обаче е рано да се каже дали КБД е просто прищявка на клиентите или ще се превърне в трайна тенденция, смята 65-годишният Хъдсън Рийхъл, старши изследователски директор на ресторантьорската асоциация.
Ресторантите в САЩ са индустрия, оценяваща се на 850 милиарда долара. В нея работят около 15 милиона души, а ежедневните разговори на готвачите с клиенти помагат да придобият информация за това, което се търси, казва Рийхъл.
Защо КБД?
Във веригата The Cereal Box, позиционирана в Колорадо, клиентите могат да прибавят лъжичка прах от КБД в закуската си, кафето или млечния шейк срещу $ 3. Собственикът Лори Хофер споделя, че прекарва много време да обяснява разликата между КБД и ТХК.
Според нея, клиентите в Колорадо знаят повече за КБД, защото щата е фронтмен в легализацията от дълги години.
И все пак се налага да казваме на хората, че това нещо няма да ги напуши, казва Хофер.
Сподре FDA, всеки който прави определени твърдения, свързани със здравето относно извлечената КБД, трябва първо да подложи твърденията си под оценка. Освен това FDA е категорична, че КБД продуктите остават нелегални на федерално ниво, независимо, че се легални в повечето щати.
Проучване на Greenwave Advisors предвижда, че КБД индустрията ще достигне пазар от 3 милиарда долара до 2021 г.